10 dagar!

God morgon!
Mina killar ligger och sover och jag passar på att skriva lite!
Lionel var helt övertrött inatt och var vaken mycket och länge. Då jag fortfarande har svårt att vagga honom i famnen långa stunder pga kejsarsnittet, tog Daniel nattens timmar. Inte för att jag kunde sova för det :p går ju inte att sova när ens plutt är kinkig!
Men så Daniel får sovmorgon och jag tog morgonmatningen. Så mysigt att smyga upp precis när man märker att han är på väg att vakna! Han är sådär morgonmysig då :)
Byta blöja, mysa lite, ge lite mat, mysa lite. Och sen sover han igen! :p

Jag borde ju också sova, men som jag skrivit tidigare är det så mysigt att bara ligga bredvid och höra sina hjärtans andetag och bara flyta runt i lyckan!

Igår blev Lionel 10 dagar! Min fina pojke! Vi var ute på vår första promenad och det kändes fantastiskt. Första gången på 9 månader jag kunde gå utan smärta och problem!
PLUS att jag fick göra det med min familj!
Såå många gånger Daniel påmint mig om målbilder när jag mått som sämst under graviditeten. "Snart är han här, då kan vi gå ut på promenader med honom i vårsolen". Och ja, igår gjorde vi just det!

En annan sak är att jag nu har gått ner 12kg. Jag hade sån ångest över min vikt på 34kg plus och känner mig nu glad att en tredjedel är borta. Resten kan jag få bort under våren och sommaren med promenader och lätt träning :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0