Kan det vara på G?

Jag har tänkt om hur mycket man kommer berätta innan förlossningen för alla. Som när vattnet går, eller när man åker in. Eller om man väntar tills man veta att man får stanna kvar, att det verkligen är dags. Eller hör man av sig till folk först efteråt när han är ute? 
 
Men på riktigt, jag är ju som en öppen bok och jag kan inte hålla tyst om någonting som gäller mig själv. Jag skulle vilja skriva här, smsa och ringa till ALLA i min närhet hehe :P
Men man måste ju respektera sin andra hälft. Som i mitt fall är betydligt mer "privat" av sig. 
Så därför kommer jag nog inte skriva här om när det börjar eller när vi åker in. Även om jag skulle vilja berätta för allt och alla :P
 
Men jag kan ju iaf säga att jag äntligen börjar få tecken på att det är på G!
Igår och idag gick slemproppen! Jag har en kraftig och ihållande "mensvärk" och idag känner jag även ilningar och ett tryck neråt! 
Det är så spännande och jag är så pirrig så jag vet inte vad!! Äntligen en myskänsla med graviditeten!! :P
Får se hur många dagar det dröjer nu! Vore såå mysigt om jag fick ringa hem min älskling från jobbet idag!! Men det kan nog ta ett tag innan det drar igång ordentligt.
Läste att förlossningen oftast startar inom 1-7 dygn efter slemproppen (i vissa fall längre) så jag får ha lite tålamod :) Även om många andra saker talar för att han skulle kunna komma närsom :)
 
BF imorgon den 6 april :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0