Kanske måste ställa in min inställning

Ja visst är det nog så :)
Pratade med Lena idag om att Daniel börjar jobba på torsdag. Jag känner mig ju osäker på vad jag kommer klara och inte med kroppen, men som Lena sa så kommer jag hitta nya rutiner efter min egna förmåga för saker och ting. Nu kan jag förlita mig till hundra på Daniel.
Att vara själv med Lionel kommer vara min nya vardag (dagtid) och det kan nog vara lika bra att börja lite mjukt. Daniel kommer jobba halvtid den första tiden tills jag känner mig helt hundra i kroppen, och med hjälp från vänner och familj kommer jag klara de första dagarna bra. 
Smärtan minskar och jag blir starkare och smidigare i kroppen. Tror bara det är en tidsfråga innan jag kommer kunna ta hand om Lionel helt obehindrat.
 
Så med rätt inställning kommer det gå jättebra och det kommer bli en mysig tid för mig och Lionel. Vi kommer ha lite egentid och hitta på mysiga saker. Vi kommer lägga grunden för vårt nya liv, vår vardag. <3 
 
Finns så mycket jag ser fram emot. Träffa alla vänner, hälsa på jobbet, hälsa på mamma och andra i familjen, ta långpromenader (när jag väl orkar det!) åka till Erikshjälpen ofta ofta, utforska en mammagrupp.
Ja, med rätt inställning kan jag börja njuta dirket.
Och snart åker vi till Piteå! Och snart är det sommar med semester :)
 


Kommentarer
Olli

Tyckte också att det var JÄTTEjobbigt när Sam började jobba. Men jag lovar dig, att den absolut mysigaste tiden i ditt liv börjar när du och L får skapa er egna rutiner och en vardag. Tiden går alldeles alldeles för snabbt - så försök att inte oroa dig! Allting man funderar över kommer falla naturligare än du kan ana. Mammagrupper och babycaféer är sååå mysigt!

Längtar efter er!!!

Svar: Ja jag kan tänka mig att man kommer in i det snabbare än vad man tror! Ska bli mysigt på så sätt som du säger. Och mycket tid ensamma bidrar ju bara till att han kommer vara mammas pojke så länge som möjligt! :p
colorbymalin.blogg.se

2013-04-28 @ 19:30:28
URL: http://www.mamiolli.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0