Miniskutt med rumpan tills vattnet går

Jag längtar så tills jag får säga "älskling jag tror det är dags" eller ännu hellre "vattnet gick just"
Vet att vattnet sällan går innan förlossningen startat. Det går, eller tas oftast inne på förlosnningen, men jag har en bild i huvudet om att vattnet går. Då känns det mer definitivt, man vet att det kommer dra igång inom 48 timmar, med eller utan hjälp. 
Om det startar med värkar, eller något man tror är värkar kan det ju vara falskt alarm och avta!
 
Ser inte fram emot ännu en sömnlös natt. Vet inte om det är foglosning eller vad, spelar ingen roll ont gör det ändå. Varje gång jag behöver byta sida vaknar jag av smärta. Det tar mig minuter att byta sida då jag måste göra små miniskutt med rumpan för att inte få fööör ont. Och så lyfta på benet, in med en kudde, rätta till och sedan pusta ut. Vid det laget är jag helt slut! Sedan OM jag lyckas somna, så vaknar jag efter ca 30-60 minuter igen och behöver byta sida IGEN eller gå upp och kissa. Men inget vatten!!! :P
 
Vet att jag inte är ensam om detta, alla gravid har upplevt det mer eller mindre, så det är inte ett dugg synd om mig från den synvinkeln! :) Bara skönt att få klaga lite :)
 
 
 
 


Kommentarer
olli

Vad fin du är Malin! Nu längtar Miliam efter sin kusin. <3

Svar: Tack snälla!! <3 Ja va mysigt! Då kan de ha på sig sina fina koftor ;P
colorbymalin.blogg.se

2013-04-01 @ 21:33:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0