Mysmorgon

Vi har ju haft problem med både amningen och koppmatningen. Varje måltid är ångestladdat och gör ont i mammas hjärta. Han gråter under och efter varje måltid och den där koppen.. Jag hatar den! Men alla säger "ni måste mata med kopp om du ska kunna amma också" . Så inte nog med att jag ska pinas fysiskt varje gång han får bröstet, jag ska plågas psykiskt när han därefter tvingas till koppen! Han gråter, skriker, sprattlar och det låter som han ska kvävas!
Varje dag mår jag så fruktansvärt dåligt och har svårt att njuta.
Igår tog vi beslut om att testa att ge ersättning med flaska istället.
Dessa 12 timmar har varit helt underbara. Inatt fick han mat, och han somnade DIREKT efteråt. Imorse fick han mat och därefter låg han vaken och mös med oss i nästan 2 Timmar utan att gråta!
Därefter, somnade han helt av sig själv!
Jag kan inte beskriva lättnaden över att se min pojke nöjd. Jag tål inte att se honom så ledsen varje dag, jag bryter ihop. Mat ska inte kopplas till negativa känslor, varken för han eller oss.

Pratade med amningsmottagningen igår och de sa att jag kunde ta en paus i ammande 24 timmar och låta bröstvårtorna läka lite.
Vet att det finns denna risk med att amningen blir påverkad av flaskmatning , men det är dumt att oroa sig. Nu njuter jag av att kunna mata Lionel utan att han hysteriskt gråter.
Min finaste pluttigaste älskade älskling <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0