7 veckor efter förlossningen

Idag blir vår älskling 7 veckor <3

Börjar släppa allt det jobbiga med förlossningen. Blev sjukskriven för posttraumatiskt stresssyndrom efter förlossningen och har verkligen haft tid att återhämta mig fysiskt och psykiskt. Att Daniel har kunnat vara hemma den här tiden har betytt allt.
Vi är starkare än någonsin och Lionel är världens finaste och bästa. Precis som han förtjänar har han nu två friska och lyckliga föräldrar.
Vi njuter varje dag och jag är så tacksam att Lionel kom ut frisk och har varit frisk ända sedan dess <3

Svårt det där med jobbiga förlossningar. Hela graviditeten såg jag förlossningen som ett slutmål. Ett slut på all smärta. Längtade så efter att få upp honom på mitt bröst.
Har alltid längtat efter att få uppleva en förlossning. Denna mäktiga upplevelse.
Men när allt gick snett och jag blev så dålig gick hela drömmen i spillror och jag hade svårt att acceptera.
Att inte kunna hålla och trösta mitt barn första tiden var hemsk. Det tog nog 8 dagar innan jag bytte första blöjan. Det tog 10 dagar innan jag kunde ge honom mat utan att må dåligt och ha ont. Det tog ännu längre innan jag kunde trösta honom i famnen, bära honom längre stunder.
Ja, det blev inte som jag tänkt det. Jag blev arg, ledsen och för första gången i mitt liv så fruktansvärt avundsjuk. Avundsjuk på alla vänner och alla andra som fått uppleva det fina med en förlossning. Får uppleva de första dagarna med sin bebis, när de är sådär små och alldeles nykläckta..

Men ja. 7 veckor har gått. Jag kan vara med Lionel obehindrat, min kropp är starkare och jag börjar acceptera vad som hände.
Min lilla älskling. Så fin och så perfekt på alla sätt och vis. Äntligen känner jag det som jag trodde jag skulle känna direkt efter förlossningen.
Nu börjar livet! Jag är mamma! Lycka och kärlek som är obeskrivlig. <3





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0