Sakta med säkert

Jag har fortfarande en del saker kvar efter kejsarsnittet.
Snittet kliar, sticks och svider
Har ingen känsel från naveln och ner
Har ont på varsin sida neråt magen
Känner inte när jag är kissnödig. Kan känna ett obehag och en stickande känsla om det gått länge, men inget annat. Konstig känsla, glömmer jämt att jag ska kissa. Praktiskt nu kanske, men kul när man blir gammal och dement! :p
Gör även ont när jag kissar. Ingen uv då jag haft detta sen förlossningen, och ätit antibiotika 10 dagar för infektion i livmodern. Var det uv borde det försvunnit. Tror det blev någon liten reva i urinröret efter katetern helt enkelt.

Ja jag ska kolla upp detta med min bm så man slipper gå och grubbla på det!

Men bortsett från det, så börjar kroppen sakta men säkert komma tillbaka!
Foglossningen börjar släppa och jag kan nu böja mig och ta på skor Och promenera utan smärta i bäcken och ljumskar!
Jag kan sitta kors med benen!
Resa mig från stolar utan smärta!
Sova på sidan UTAN problem! Testade mage igår, men det gjorde fortfarande ont så det för avvakta lite :p
Promenera 1 hel timme utan smärtor någonstans!
Fantastiskt!

Nu står dock vikten helt still! Lite frustrerande. Har motivationen och ser fram emot att börja träna, men borde vänta några veckor till. 6-8 veckor säger de, och med mina problem och mitt läkekött borde jag nog vänta 8 veckor.
Tills dess får jag vara tjock och glad och ta porträttbilder på mig uppifrån för att slippa dubbelhakan, magen och armarna! ;p

Såg några kort på mig där fotografen ej tog hänsyn till detta! Vilken skillnad!
Nä, jag lever hellre i lite förnekelse, undviker speglar och drömmer mig bort med Lionel och mammarollen istället!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0