Vad göra när han sover?!

Leo har sin morgonpowernap. Han vaknar mellan 5 och 7 varje morgon. Är vaken typ en timme och somnar sedan om en stund. Denna stund kan vara allt mellan 15 min och 3 timmar. Men oftast åt den kortare stunden.
Så nu sitter jag här och undrar vad jag ska hinna med!! Sova en stund till jag med? Sminka mig? Fixa disken? Klä mig? Skriva ett inlägg här? Surfa lite? Titta på Lionel när han sover? Ta hand om tvätten? Gah!

Varje minut i graviditeten kändes som en evighet och jag vet inte hur många gånger jag grät av ångesten över att dagarna, tiden gick för långsamt med all smärta och alla problem. Och så nu då, man lever i 3timmars-pass! Han äter typ var 3 timme, ibland sover han därimellan men för varje vecka som går, är han mer och mer vaken. Han tar snarare många powernaps nu mellan målen. Och nu vet jag då alltså inte vad jag ska hinna med! Känns som att jag vill göra tusen saker men hinner med noll! Oftast är det mobilen i handen samtidigt som jag sitter och tittar på en sovandes favoritbebis som vinner min uppmärksamhet och tid!

Fast snart måste jag nog börja passa på att göra saker när han sover, för när väl är vaken vill han ju såklart ha vår uppmärksamhet. Då blir det prat, sång, och mycket bärandes.

Idag måste vi köpa en ny keps. Vi lyckades tappa bort vår någonstans igår! Bra jobbat av oss :p







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0