Ja det blir inte ofta nu ;p

Nej dagarna liksom springer iväg och inte mycket tid hittar man till att skriva några rader här :p

Förra veckan var vi tillbaka på förlossningen och pratade med barnmorskan som var med när Lionel kom till världen :)
Kändes skönt och även intressant att gå igenom hela förlossningsjournalen.
Man vet ju vad man minns, och hur man upplevde det, men att få klarhet i all "fakta" kring det var bra. En del av ilskan och frustrationen kunde släppas efter samtalet.
Låter kanske märkligt att jag fortfarande har många negativa känslor kring förlossningen. Leo kom ju ut frisk och jag mår jättebra idag. Och absolut, visst är jag otroligt tacksam och glad idag.
Dock hänger en liten del av upplevelsen kvar och det märks när jag pratar med andra som fått barn efter mig, att den där avundsjukan fortfarande kan sticka lite i mig.
Så, det var väldigt skönt att få prata av sig lite igen. Vad som hände kan jag inte ändra på, men hur jag känner kring det kan jag ändra :)

Idag var Leos kompis Maximilian här och mös lite! De lekte lite på golvet, tills Maximilian fick ett bra tag i Leos hår! Leo blev jätteledsen, men jag kunde inte låta bli att le lite åt min lilla pojk. Han har så mycket hår så han kan bli dragen i håret! han får ha mössa på sig i fortsättningen när han leker med kompisar :p Min plutt! :)

Och förresten, de där fjärilarna. Mottfjärilar hette det. Vidrigt äckligt och usch! Det blev till att slänga all mat i skafferiet.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0