5:2 dieten

För att gå ner mina gravidkilon började vi räkna kalorier, och det har gått jättebra. Självklart hade jag kunnat vara striktare för att gå ner snabbare men så är det ju oftast :p 
 
Igår såg vi ett avsnitt på vetenskapens värld, ang dieter, fasta, och livsstil. En mängd olika tester och forskning ledde till att 5:2 dieten skulle kunna vara det bästa för kroppen. Inte bara sett ur viktminskning, utan framförallt så ska kroppen må väldigt bra av det. När kroppen utsätts för fasta, reparerar den trasiga celler istället för att bara skapa nya. Detta leder till ett friskare liv med betydligt mindre risk för diabetes och många cancerformer. 
 
Är ni nyfikna  kan ni se dokumentären på SVT play! 
 
 
Eftersom vi gillar utmaningar och gärna lever hälsosamt ger vi det nu ett försök! Start idag! 
 
Idag har vi vår första fastadag och jag ska då äta 500 kalorier. Eftersom vi redan ätit efter kalorier var det ganska lätt att veta vad vi får och inte får äta! 
 
Frukost blev tunna skivor morot i lite citronsaft med en kopp kaffe. 
 
Lunch blev 5 skinkrullar med Philadelphia i, tomat och lite balsamico! 
 
Känns faktiskt helt ok! Inte så hungrig som jag trodde jag skulle vara. Sedan blir det mycket vatten, te och lite kaffe så man håller sig :p
 
Då middagen är det mål jag gärna äter mest av har jag alltså valt att spara 50 kalorier kalorier till mellis (typ en till morot)  och sedan 300 kalorier till middagen! Får se vad vi hittar på för gott! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0