Farfars hund

Så, nu är Daniel iväg med bilen på felsökning. Förhoppningsvis är det ett litet fel som är billigt att fixa!
Sen ska vi iväg och köpa en liten pulka till Leo som jag hittade på fb!

Lite kortfattat om Leos första jul! :)
Vi hade bestämt att vi inte skulle byta julklappar med varandra och inte köpa så mycket till Leo. Vi har allt vi behöver och han likaså! Jag menar, vi har 3 bollar och två petflaskor som är hans absoluta favoriter :p
Dock så fick Leo fina julklappar från våra familjer!

Min farmor var med oss på jul. Vi har aldrig stått varandra nära och jag blir alltid lite obekväm i hennes närhet. Känns alltid som att hon inte tycker om en.
En gång för 10 år sedan släppte hon ner garden och vi hade ett fint ögonblick jag aldrig kommer glömma. Men därefter är det som vanligt.
Min farfar däremot var min stora idol. Jsg älskade honom otroligt mycket och han var alltid så glad och varmhjärtad! Varje sommar tog han med mig och min bror ut på sjön. Vi åt stekt ägg, potatis och korv, tillagat i stormkök. Vi spelade varpa, hoppade från klippor, fiskade, simmade och hade det sådär underbart roligt man kan ha som barn!
Farfar dog när jag var 11 och jag kan än idag sakna honom, och önskar att Leo hade fått träffa honom.

Så över till årets julafton igen.
Innan farmor åkte hem gav hon en julklapp till Leo. (typiskt min farmor är även att berätta vad som är i paketet innan man hunnit öppna!) - Ja det är farfars hund. Han vann den på ett tivoli och inga barn har fått leka med den. Varsågod.
Min farmor går iväg och förstår nog inte vilken present hon just gett. Eller så gör hon det?
Luften gick ur mig och hjärtat höll på att brista! Jag minns nämligen denna hund. Den låg jämt över deras soffa och varje gång jag pillade på den var min farmor framme och sa nej (för min farfar fick vi nog gosa med den).
Minns den till minsta detalj, och denna jul gav hon alltså den till min älskade son <3

Jag gav min farmor en varm och lång kram med tårar i ögonen. Ett sätt vi aldrig kramas på. Men jag hoppas hon förstår hur glad hon gjorde mig. Det var den finaste julklappen på hela julen. Min farfars hund <3





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0