Det går bra nu

Den där negativa spiralen ha vänt! Äntligen! 
Igår hade jag mitt första prov för terminen och en enorm lättnad har infunnit sig.  
Jag har även bett min granne om ursäkt för mitt utbrott! 
Rensat i garderoben (all rensning i hemmet är ju oerhört befriande!) så nu har jag 4 tomma galgar igen. Vilket självklart innebär att jag med gott samvete kan köpa 4 nya plagg! Ska bara boka in en dag för fyndandet. Tror det blir stadsmissionen i Sätra. Där kläderna köps på lösvikt. 39.90 kr/kg.  Så får en påse med kläder betalar man ca 100kr. Vet ni hur mycket kläder som ryms i en matkasse? Mycket!! 
Sist köpte jag gröna helt nya byxor! Sketsnygga och för ingen peng alls. I snitt kostade kläderna 5kr/plagget sist jag handlade där!  
 
Viktigt dock att inte överge Erikshjälpen. Trots att priserna är "dyrare"  så går ju då även mer till välgörenhet! Jag är inte helt insatt heller, men jag tror att stadsmissionen även har mer betalda arbetare och överlag dyrare lokaler (de ligger bättre till)  och på så sätt minskar deras vinst som ska gå till välgörenhet. 
 
Så. Dyrare kläder/saker= mer pengar som går till behövande världen över! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0