Falsk krupp

Kontrollfreak och världens mesigaste mamma som jag är så har jag självklart läst om allt som går att läsa om. För ett halvår sen kom jag in på krupp /falsk krupp och berättade för Daniel hur viktigt det är att vi är lugna om det händer och vi gick igenom allt som man ska göra om det händer.

Så när Leo vaknade vid 5 imorse förstod jag på en gång vad det var. Hans hosta var skällande, hans gråt var hes och hans andning var ansträngd. På två sekunder var vi uppe ur sängen och stod vid ett öppet fönster. OCH jag behöll lugnet (vilket jag sällan gör) och tillslut slutade han gråta och hans andning blev bättre.
Detta var ingen allvarlig krupp, andningen blev inget problem, han blev bara väldigt rädd för att han fick svårare att andas. Men usch jag ser inte fram emot inatt om det kommer bli värre! Vi får se.

Nu är han glad och mår bra, hes och lite ansträngd i halsen / strupen. Min lilla älskling. Men skönt att det gick bra och gick över snabbt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0