Klä sig i gåvor!

 
Ännu ett inlägg om min passion seconhand :P
 
En anledning till att jag älskar älskar ÄLSKAR att shoppa secondhand är för att jag är en nördig primedveten typ som älskar att komma så billigt undan som möjligt. Kombinerat med en spara-personlighet som tycker att allt över 200 kr för ett plagg är dyyyrt, och jag köper det oftast inte.
Behöver jag säga att jag inte är ett dugg märkesintresserad?
 
Så det som förde mig till just secondhandshopping var just att jag kunde fynda så mycket till så bra priser. Inte bara kläder!
Men snabbt därefter fick jag upp ögonen rejält för vad det faktiskt innebär att handla på butiker som Erikshjälpen. Man kan säga att jag blev som besatt, och att hjälpa människor i den mån vi kan har sedan dess varit en röd tråd i både mitt och Daniels liv.
Ofta köper jag något som jag månaden efter tröttnar på, och då skänker jag tillbaka det till dem och någon annan kan köpa det. På så sätt har samma sak genererat pengar fler gånger till behövande människor. Och det ger en varm känsla i kroppen.
 
Dagens outfit är två favvofynd,
Tröja- Erikshjälpen 60 kr
Top- Secondhandbutik i Nynäs 20 kr
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Morsbarn.blogg.se

Skriver av mig om allt och inget. Oftast när jag är frustrerad över något eftersom när allt är tipptopp har jag inte tid eller behov av att "prata" av mig haha

RSS 2.0